Author Topic: Kleia - Mistweaver monk @ Stormreaver  (Read 447 times)

Kleia

• Member
  • Newbie
  • *
Kleia - Mistweaver monk @ Stormreaver
« on: February 01, 2016, 17:26:49 »
Tervehdys!

Minusta?

Kiltaanne on nyt siis hakemassa tällä kertaa harvinaisuus, pian 21-vuotta täyttävä teologian opiskelija Joensuusta. Pappiskutsumuksella omattu, mutta oikein rento ja mukava kaveri. Vapaa-ajalla WoWin ja muiden videopelien lisäksi erilaisten oluiden maistelu on lähellä sydäntä.

Kleia?

Kleia siis sijaitsee Stormreaverilla tällä hetkellä, kuten kaikki muutkin hahmot. Mistweaver monk kyseessä, mutta ihan jonkin verran gearia löytyy myös windwalkeriin ja brewmasteriin. Täysiä settejä ei kumpaankaan, mutta lähellä on. http://eu.battle.net/wow/en/character/stormreaver/Kleia/advanced
Munkilla aloitin pelailemaan vasta joskus BRF:n jälkeen, jota ennen raidailin alkuexpansionin magella. Tästä enemmän kuitenkin myöhemmin hakemuksessa.
Proffujen puutteellisen tason voisin perustella sillä, että ne on melko turhia tässä expansionissa. Niistä kun ei enää hirveesti raideilla hyödy, niin motivaatio niiden kehittämiseen on ollut aika hukassa.

Onko mulla aikaisempaa raidikokemusta?

Vanilla

WoWin pelaamisen aloitin melkoisen junnuna, jo vuonna 2005. Silloin en ihan kovin suuri tappamisenkiilto silmissä lähtenyt etsimään raideja, vaan pelissä kiinnosti enemmän sen ennennäkemätön suuruus ja ylipäätään roolipelaaminen. Levelailin, seikkailin ja vietin järkyttävät määrät aikaa vaan pyörien ympäriinsä. Aika kasuaalisti meni siis Vanilla.

The Burning Crusade

Jatkoin TBC:ssä samalla paladiinilla, jolla olin pelannut myös Vanillassa. Aivan alusta asti en alkanut raidailemaan, mutta jos lonkalta uskaltaa heittää, niin 6-12 kuukautta launchin jälkeen aloitin sellaisesta raidista, jonka luulen olevan monen ensimmäinen: Karazhanista. Pelasin tuolloin protection paladinia. Karazhanissa kaadettiin kaikki pomot, luonnollisesti. Kiltaa, missä tämän tein, en valitettavasti osaa mainita.

No, Karazhanin jälkeen siirryttiin puolestaan Zul Amaniin. Arathorilla (realm, jossa pelasin aikoinaan), oli kilta nimeltä LumessaKahlaajat. He eivät enää Vanillan jälkeen kuitenkaan kovin pitkään viihtyneet Arathorilla, joten tämän killan coreraiderit lähtivät Silvermoonin vehreämmille niityille etsimään onneaan. Me kasuaalipelaajat perustettiin sitten Arathorille oma kilta, jonka nimeä en myöskään millään saa mieleeni. Onhan tästäkin jo kohta 10 vuotta aikaa. Kutsutaan sitä kiltaa vaikka nimellä Kahlarit.

Kahlarien kanssa tosiaan pääsin ensimmäistä kertaa sisälle kunnon kiltaraidimeininkiin. Zul Aman, Maggyt ja Gruulit kaadettiin kokonaan, SSC taidettiin jättää Vashjille (se oli oikeesti aika vaikee pomo), Mount Hyjalissakin jäätiin vissiin Archimondelle ja Black Templeä käytiin vähän kurkistamassa. Kasuaalimeiningillä saatiin kuitenkin jonkinlaista gearia ja kokemusta kasaan. Tärkeintä tuolloin kuitenkin mun mentaliteetissa oli se, että raidaamisen piti olla kivaa. Koko expansionin pelasin siis protection paladinia.

Wrath of the Lich King

Voisin ehkä sanoa, että aloitin raidaamisen jotakuinkin kohtuullisella tasolla vasta ToCista. Ennen sitä tietysti clearasin Naxxin, EoE:n ja Sartharionin, mutta nää hoitui satunnaisissa lyhytaikaisissa killoissa ja PuGeissa.

ToCissa perustettiin teini-ikäisten kaverusten kanssa kilta, Gambina, jonka kanssa raidattiin ICC:hen asti. ToC ja ICC meni normaaleina ihan kohtuullisesti, mutta heroicraidaamiseen ei oikein päästy. Kuitenkin tässä vaiheessa raidaaminen kovemmalla tasolla alkoi kiinnostamaan enemmän, joten toisen porukan kanssa kävin hakemassa Tribute to Mad Skillin ToGCista ja clearaamassa ICC25 HC:n siihen asti, kunnes vastassa olis ollut Putricide ja Sindragosa. Ne eivät koskaan kaatuneet, eikä myöskään siis LK.

Ulduarin missasin. Protection paladinia pelasin tällöinkin. Halion ei kiinnostanut, mut ketäpä se oikeestaan olisikaan kiinnostanut?

Cataclysm

Sama kaava kävi Cataclysmissa, kuin aikaisemmissa expansioneissa: vanha kilta, jossa olin raidannut, kaatui kun vaihdettiin expansionista toiseen. Intoa tähän expansioniin ei muutenkaan pahemmin ollut, joten ostin Catan vasta pari kuukautta sen launchin jälkeen.

En kuitenkaan aloittanut liian myöhään, jotta en olisi raidihommiin päässyt mukaan. Arathorilla vietin viimeisimmät hetkeni killassa Warriors of the Heart. BWD:ssä päätiin Chimaeronilla asti ja BoTissa V&T. Firelands N käytiin myös vähän kurkkaamassa, mutta tuon killan materiaali ei ollut kovin vahvaa. Olin vielä tällöinkin melko nuori lukiolainen, joten kansainvälisissä killoissa raidaaminen oli aikataulullisesti vähän huonoa.

Tarvin siis suomalaisen killan, joten laitoin hakemusta Firelands heroicia progressaavaan Lumeen. Pääsin jotain ihmeen kautta tähänkin kiltaan pelaamaan sitä iki-ihanaa protection paladinia, jota jatkoin vielä pitkään. Mut vedettiin käytännössä suoraan Firelands normaalista Rhyolith HC progressiin, joka tuntui aikamoisen erilaiselta kuin mihin olin tottunut. Lumessa pelaajat oikeasti olivat kiinnostuneet siitä, että bosseja kaatuu fiksuun tahtiin. Rhyolithin jälkeen kaadettiin vielä Alysrazor ja Majordomo, jonka jälkeen syystä tai toisesta muutama pelaaja meidän killasta katosi, minkä tähden pidimme pienen tauon.

Palattiin kuitenkin Dragon Souliin, jossa jäätiin kuitenkin sitten jumiin Spinelle. Ehkä näiden muutaman pelaajan lähdön takia materiaali oli jotenkin heikentynyt, tai sitten Spine oli vaan yksi kaikkien aikoijen vaikeimmista pomoista. Hauskaa kuitenkin oli, mutta päätettiin yhdessä että ei ehkä tuhota psyykettämme Spineprogressissa (kun Ebriuskin sai sen kaadettua ennen meitä...), ja tultiin siihen tulokseen, että on fiksumpaa jatkaa raidausta seuraavassa expansionissa.

Mists of Pandaria

MSV oli aivan hirvittävä raidi. Koirat tapettiin heroicilla, mut sen jälkeen mulla lopahti kiinnostus WoWiin täysin. Ehkä tässä oli toisaalta kyse siitäkin, että ymmärsin kuinka lukio-opintojen suorittaminen kunnialla loppuun olis ihan fiksu teko, jonka takia en voinut käyttää enää niin paljoa aikaa pelailuun.

MoP oli siis mulle käytännössä kokematon expansion. Lopussa levelasin munkin suoraan 90 ja vedin joitain LFR-raideja, mutta siihen jäi se. En kadu.

Warlords of Draenor

Pelasin paladinia noin 10-vuotta, joista ylivoimaisesti suurimman osan pelasin myös protectionia. Kyllästyminen classiin oli siis jo huomattavissa, joten WoDissa raidaamisen aloitin magena.

Liityin Worthless Companyyn, jonka kanssa kaadettiin Highmaul heroicina ja mythicinä saatiin alas Kargath ja Ogronit. Brackensporella porukka ei osannut väistää aaltoja, joten siihen jäätiin.

BRF aikaan mulla oli opinnoissa sen verran tiukka vaihe, että jouduin pitämään WoWista taukoa. (Koineekreikka on oikeesti aika vaikee kieli....)

Palailin tuossa alkusyksystä, jolloin hain kiltaan Continuum, jonka kanssa kaadettiin Archimonde heroicina. Tän jälkeen meno kuitenkin vähän hyytyi, eikä mythicgroupia oikein saatu kasaan.

Nyt kuitenkin olen taas palannut pieneltä tauoltani ja sinne mythiciä olisi mukava päästä takomaan.

Vanha kilta, Continuum, piti logeja syystä tai toisesta yksityisenä (käsittämätöntä...), joten mulla ei kovin uusia logeja ole antaa. Tosi vanhoja voin jostain kaivaa, jos näätte niille tarvetta.

Tietokone, UI?

Koneesta en tiedä sen enempää, kuin että WoW pyörii ihan sopivilla grafiikoilla hyvällä fps:llä. Mitään ongelmaa ei siis koneen puolesta ole.

Nettinä toimii Saunalahden 4G-mokkula(!!), joka kuitenkin antaa tasaisesti 50-70ms. Opiskelijana helpoin ratkaisu, joka ei tuota myöskään minkäänlaisia ongelmia raideissa.

(En ollenkaan tiedä, että miks tuo kuva on tuollainen. Mun tietotekniset taidot ei riitä sen korjaamiseen, sori.)

Kuva on melko vanha, mutta UI:na toimii edelleen sama vanha omatekemä. DBM:t ja muut kyllä löytyy, vaikka niitä ei kuvasta nyt valitettavasti näykään.

Mumble ja mikrofoni löytyy. Valitettavasti en myöskään pelkää käyttää mikrofonia.

Minkälaisen pelaajan saisitte valitsemalla minut?

Asialleen paneutuneen, innostuneen ja aina konstruktiivistä kritiikkiä kuuntelevan pelaajan. Pelaajan, joka on myös aktiivinen raidiaikojen ulkopuolella ja tykkää myös pelailla muita videopelejä tai ihan vaan jutella niitä näitä.
Niin, ja tietysti edelleen sen teologin. Kuinka usein tällainen mahdollisuus tulee eteen?

Mitä odotan teiltä?

Sellaista raidausilmapiiriä, jossa porukka lähtee pelaamaan sillä ajatuksella, että bossit täytyy saada alas, mutta kuitenkin ilman erityisen suuria paineita siitä, että täytyisi olla servereiden ensimmäisiä tässä. Siis: sopivan rentoa, mutta sopivan hardcorea meininkiä.

Raidiaikanne ja -päivänne sopivat myöskin erinomaisesti.

-Kleia
« Last Edit: February 01, 2016, 23:24:01 by Kleia »

Adean

• Newbie
  • *
Re: Kleia - Mistweaver monk @ Stormreaver
« Reply #1 on: February 04, 2016, 17:50:40 »
Mukana on !